יום שני, 17 בדצמבר 2012

חריימה

חריימה. שם מוזר למנה. פעם זה היה נראה לי כמו משימה בלי אפשרית שמתאימה דווקא לסבתות מרוקאיות רציניות. אבל מסתבר שגם צעירים יכולים ובגדול! עומר, בן זוגי, מומחה לחריימה. זה יוצא לו טוב יותר משל כל סבתא- מאמא (באחריות!) אז הפעם, אני מביאה מנה שהוכנה על ידו במיומנות מרשימה וצולמה על ידי בהתפעלות וחוסר סבלנות כבר לטבול בה חלה קרועה בידיים. ממכר כבר אמרתי?
כל אחד בטוח ששלו הכי טעים, אבל בחריימה הזה- שמבוסס על מתכון שפורסם ב"על השולחן" (של מסעדת "גדרה 26", במקור מדובר במתכון לקציצות בורי ברוטב חריימה, אנחנו השתמשנו רק במתכון לרוטב ובישלנו בו דג) נפרסו פרוסות לימון קלוף שנתנו לו טעם מ ד ה י ם. את הפלפל החריף לא חתכנו כדי שלא יהיה חריף מידי אלא רק ייתן פיקנטיות עדינה. וככה ישבנו לנו שני אנשים רעבים ביום שבת בצהרים בפינת אוכל קטנה שצופה על גגות תל אביב וטרפנו סיר דגים וכמעט חלה שלמה. שחיתות ממכרת. אוכל של סבתא מעולם לא היה נגיש יותר. 10 דקות עבודה כחצי שעה של בישול ואתם שם.
חריימה
מבוסס על מתכון של מסעדת "גדרה 26"  שפורסם ב"על השולחן" עם שינויים שלנו
מצרכים ל-4 מנות ראשונות
500 גרם (1-2 דגים) חתוכים ל-3 חלקים (בורי, נסיכת הנילוס, לוקוס, מה שאוהבים)
לרוטב:
3 פלפלים אדומים פרוסים לפרוסות בעובי 1 ס"מ
פלפל ירוק חריף
1/2 כוס שמן (השתמשנו בקנולה)
1 בצל לבן חתוך לפרוסות בעובי 1 ס"מ
4 שיני שום קלופות ופרוסות
3 כפות פפריקה מתוקה
1 כפית פפריקה חריפה
קופסת רסק עגבניות 
צרור כוסברה קצוצה
1 לימון קלוף פרוס דק
כפית מלח
מים לכיסוי הירקות

אופן הכנה
  • מחממים סיר עם שמן, מטגנים בצל כ-2 דקות. מוסיפים פלפלים אדומים ופלפל חריף ומטגנים עד לריכוך. מוסיפים 2 סוגי פפריקה ורסק עגבניות ומערבבים בכף.
  • מוסיפים מים, כוסברה לימון ומלח, מביאים לרתיחה. מכסים במים ומבשלים 20 דקות.
  • מוסיפים את הדג הפרוס.
  • מבשלים עוד כ-15 דקות.
  • מגישים עם הרבה רוטב ומנגבים עם חלה טרייה. 




8 תגובות:

  1. יוווווו כמה טעים
    כל כך אוהבת חריימה

    השבמחק
  2. תשובות
    1. הפעם בבורי. אני גם אוהבת עם לוקוס או נסיכת הנילוס

      מחק
  3. איך שבא לי לתבול מהרוטב

    השבמחק
  4. היי!
    הבלוג שלך מקסים! התמונות מעולות, ברמה מאוד גבוהה, עושה חשק להכין ולטעום מכל דבר.
    אני גם מגיע מעולם של הבלוגוספרה, הבלוג שלי עוסק באופנה ולייף סטייל אבל בישול זה חלק ממני. מוזמנת לבקר בבלוג שלי www.modaland.co.il
    מעכשיו עוקבת אחרייך :)
    אינה

    השבמחק
  5. נראה מעולה - אפשר להפחית מכמות השמן?
    והאם הרוטב יוצא סמיך בסוף?תודה

    השבמחק