יום שני, 2 ביולי 2012

ביס מסיציליה: פיצה ממש ממש טעימה

המחשבות שלי איתי לאן שלא אלך. טובות ואופטימיות או טורדניות ופחות נעימות. הן נמצאות שם, מלוות אותי ומשפיעות על מצב הרוח. לכן אני משתדלת להכין לי "ספריית מחשבות" נעימות מרגעים שנחקקו בזכרוני. המחשבה על רגע שבו חשתי שימחה גדולה מחזירה לי את אותה הרגשה נעימה, חמימות בלב ומשפרת את מצב הרוח.כך לדוגמה, אני נהנית להיזכר ברגע של אושר שהציף אותי בהגיעי לטאורמינה היפה שבסיציליה. עיירת חוף מקסימה ושלווה, לחופי הים התיכון, שרחובותיה צרים נעימים ומרוצפי אבן. יפהפיה אמיתית. הגענו לטאורמינה ביום נעים, השמש חייכה, והרוח ליטפה. אני זוכרת אותי יורדת במורד רחוב צר לעבר המדרחוב הראשי של העיירה, אוזניי קלטו את צלילי המוזיקה הנהדרת מהסרט "החיים היפים" שבקעה מאיזה גלריה , בועות סבון התעופפו באוויר ומידרחוב צר מרוצף אבן נגלה לעיני שברקע ים אינסופי. רגע קסום ונפלא. אני עדיין זוכרת את החיוך על פניי והשמחה בלב שחשתי. רגע קטן ואושר גדול שאני נושאת בליבי עד היום (גילי חברתי בוודאי מגלגלת עיניים מאחר שהיא הגיעה לטאורמינה בגשם זלעפות, וברחה משם תוך יום. כוחה של אווירה ונחרט זיכרון). 

טאורמינה או תל אביב, זה לא משנה כי המחשבות נישאות איתי לאן שלא אלך. רגעים קטנים של החיים שצצים כאן או שם ותשומת הלב להרגשה שהם גורמים לי, זו החוכמה האמיתית.

מאחר שבסיציליה אכלתי טונות של פיצה, ומאחר שנזכרתי בה לאחרונה באופן שעשה לי נעים, החלטתי להכין לנו פיצה. הכנת פיצה ביתית זה פשוט וקל. בנוסף, המאכל שמורכב מבצק, עגבניות וגבינה נחשב לגאנק הכי פחות "נורא", במיוחד כשמכינים בבית עם שום, עגבניות טריות ומוצרלה טובה.
מגש פיצה - בגודל שמספק תאבון בריא של אדם אחד בממוצע- עולה בעיר משום מה כמו חצי כרטיס טיסה לאיטליה. בנסיבות אלה, הפשלת שרוולים והכנת פיצה ביתית טובה בכלום זמן ומאמץ וברבע מחיר נראית כמו דיל משתלם במיוחד. וזה ממש ממש טעים...
אמא שלי לימדה אותי להקפיא הכל. גם בסיסי פיצה אפויים חלקית היא מקפיאה והם נשמרים נהדר. מומלץ בחום להכין כמות כפולה. להקפיא בסיסים חצי אפויים ולהתענג על פיצה כשמתחשק.

פיצה
מצרכים ל-4 פיצות אישיות או 2 גדולות 
לבצק
1 כף שמרים יבשים (או 3 כפות שמרים טריים)
2 כוסות קמח
1 כף סוכר
1 כפית מלח
3/4 כוס מים
2 כפות שמן זית
חצי כפית אורגנו יבש (לא חובה)


לרוטב עגבניות
2 עגבניות בשלות חתוכות לקוביות
400 גרם רסק עגבניות
עלים מ-6 ענפי אורגנו טרי (או חצי כפית אורגנו יבש)
3 שיני שום קצוצות
עלים מ-3 ענפי טימין טרי (או רבע כפית טימין יבש)
עלים קצוצים מענף בזיליקום
מלח, פלפל
שמן זית


לטופינג
מוצרלה טובה מגוררת או מפוררת
תוספת שאוהבים (לא חובה, אני אוהבת נטורל): זיתים, עגבניות, טונה, תירס, גבינת פטה, פיטריות, חצילים קלויים וכו'




אופן הכנה:

  • מכינים את הבצק: מכניסים את כל חומרי הבצק לקערה בסדר שמופיע במתכון על מנת שהשמרים לא יבואו במגע ישיר עם המלח. לשים (במיקסר, אופה לחם או בידיים) כ-10 דקות.
  • מניחים בצד להתפחה במשך כשעה.
  • בינתיים מכינים רוטב עגבניות: מחממים שמן זית במחבת. מוסיפים שום ומערבבים. מוסיפים עגבניות ומטגנים כשלוש דקות. מוסיפים רסק עגבניות ותבלינים (מלח, פלפל, אורגנו, טימין ובזיליקום).
  • מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש. מבשלים על אש נמוכה כ-10 דקות והרוטב מוכן.
  • מחלקים את הבצק ל-4 עבור פיצות אישיות או ל-2 עבור פיצות גדולות. מרדדים על משטח מקומח לעיגול, אליפסה או כל צורה שיוצאת בעובי של רבע ס"מ.
  • אם מעוניינים להקפיא- בשלב זה מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות לחצי אפייה (כ-10 דקות). מצננים ומקפיאים עד שלושה שבועות. כשרוצים להשתמש מוציאים וממשיכים משלב זה.
  • אם מכינים לאכילה מיידית: מורחים רוטב עגבניות, מעל מפזרים מעט אורגנו ומעליו מוצרלה.
  • אם רוצים מוסיפים מעל תוספות.
  • מכניסים לאפייה של כ-15 דקות עד שהגבינה מבעבעת והבצק מוכן.

5 תגובות:

  1. איזו פיצה מהממת יצאה לך!
    הקראסט נראה פשוט מושלם

    השבמחק
  2. למה כשההכנה מיידית את לא אופה לפני התוספות?

    השבמחק
    תשובות
    1. אין צורך, הבצק דק ומוכן ב15 דקות אפייה יחד עם הגבינה. במקרה של הקפאה יותר נוח להקפיא חצי אפוי והבסיס נשמר יותר טוב כך לדעתי

      מחק
  3. ג'ודי "הלוחשת לאוכל"4 ביולי 2012 בשעה 6:51

    פיצה מצויינת!! כשילדיי היו קטנים גם אני הייתי מכינה בצק, יוצרת עיגולים אישיים, אופה חצי אפייה וכל פעם שהיו רוצים פיצה היה בצק מוכן.

    השבמחק