יום חמישי, 31 במאי 2012

מהטבע באהבה: סלט משמשים צלויים וגבינה כחולה וברוסקטת נקטרינה צלויה וגבינת בושה

רבי נחמן אמר ש"השימחה היא רפואה גדולה" ואני מאמינה בכך באמונה שלמה. על כן, אני מנסה להקיף את עצמי בכל מה שגורם לי שימחה. מזה שנתיים אני לומדת לימודי ימימה. אף על פי שאין לי יכולת לתמצת בכמה שורות ואולי לא בספרים את מהות הלימוד, בכל זאת אומר שבמסגרתו אנו לומדות לתפעל את המערכת האישית טוב יותר, להיפטר מדפוסי התנהגות שלא נחוצים לקיום אלא מכבידים עליו, לחזק את החלקים הטובים ולאמץ ראיית עולם חיובית ואופטימית, או בלשונה של ימימה "להתעורר ליש היפה". ואכן, יש הרבה יפה שקיים מסביב וכל מה שאני צריכה לעשות זה להסתכל, להקדיש תשומת לב על מנת לשמוח ולהודות על כל הטוב שישנו, והכל מתחיל בפרטים הקטנים. כך, תשוקתי הגדולה לאוכל ממלאת אותי בשמחה רבה, גורמת לי תחושת נעימות, חמימות ומרגיעה אותי. לכן, אני מודה על היכולת להתרגש מאוכל ועל קיומם של חומרי גלם מצויינים צבעוניים, איכותיים ומעולים סביבי שמאפשרים לי להתרשם מהם ולהתמסר להרגשה הנפלאה הזו, תשוקה ושימחה- טעם החיים. 
תשוקה לאוכל - כי השימחה היא רפואה שלמה
לנצל את המשמשים כל עוד הם כאן
שילוב של פירות וגבינות אהוב עלי במיוחד. ואין כמו פירות צלויים בסילאן, שמיציהם ניגרים מהם, מתוקים, מקורמלים, ונימוחים. טעימים במיוחד לצד גבינות פיקנטיות וחריפות. תענוג. מרגש אותי במיוחד המשמש שנמצא כאן לביקור קצרצר למשך שלושה שבועות בשנה בלבד. לא מספיקים למצמץ והוא נעלם. אני אוהבת לנצל את המשמשים כל עוד הם כאן, ולאכול כמה שיותר - טריים, מוקרמלים, בפאי או בסלט. העיקר שיוגשו לצד קאווה וליבי מתמלא באושר. הפעם הבאתי מתכון למשמשים צלויים בסלט ירוק עם גבינה כחולה וברוסקטה עם גבינת בושה (גבינת צאן) ונקטרינה צלויה. תאווה לחושים. טעים. שלא יגמר לעולם. 



ברוסקטה עם גבינת בושה ואפרסקים צלויים
מצרכים ל-5-6 סועדים
בגט או לחם כפרי פרוס
6 נקטרינות
2 כפות סילאן או דבש
100 גרם גבינת בושה או גבינת עיזים בגליל פרוסה לעיגולים

אופן הכנה

  • מחממים תנור ל-200 מעלות.
  • חותכים נקטרינות לרבעים, ומוציאים גלעין.
  • מסדרים את הנקטרינות בתבנית מרופדת בנייר אפייה.
  • מפזרים 2 כפות סילאן או דבש על כל הנקטרינות.
  • מכניסים לתנור לכ-10 דקות עד שהנקטרינות מתרככות, מיציהן ניגרים ומבעבעים והן צלויות.
  • פורסים בגט לעיגולים או אליפסות (חותכים באלכסון ליצירת אליפסות) בעובי של כס"מ וחצי. (אם משתמשים בלחם כפרי פרוס חוצים כל פרוסה לחצי).
  • מסדרים את הבגט הפרוס בתבנית מרופדת בנייר אפייה.
  • מעל כל פרוסה מניחים עיגול גבינת בושה או גבינת עיזים.
  • מניחים מעל עיגול הגבינה חתיכת נקטרינה צלויה.
  • ממש לפני ההגשה מכניסים את הברוסקטות לתנור בחום של 200 מעלות למשך כ-5-3 דקות עד שהגבינה מתחילה להתרכך והבגט קלוי.
  • מגישים מיד ושמחים.




סלט עלים ומשמשים צלויים עם גבינה כחולה בוינגרט
מצרכים ל-5-6 סועדים
לסלט
חבילה של עלי בייבי (250 גרם)
8 משמשים 
2 כפות סילאן או דבש
חופן אגוזי מלך שבורים
חופן שקדים פרוסים (לא חובה)
100 גרם גבינה כחולה

לרוטב וינגרט
9 כפות שמן זית
3 כפות בלסמי
כף סילאן
מלח, פלפל שחור גרוס

אופציה: כפית חרדל תאנים HOME MADE

אופציה נוספת לעצלנים: לקנות וינגרט תאנים של "אוליה"

אופן הכנה:

  • מחממים תנור ל-200 מעלת.
  • חוצים כל משמש לחצי ומוציאים גלעין. מי שאוהב סלט עדין יותר אפשר לחתוך כל חצי משמש לחצי.
  • מסדרים משמשים בתבנית ומפזרים מעל סילאן או דבש.
  • מכניסים לתנור עד שהמשמשים צלויים, מתרככים ומיציהם ניגרים ומבעבעים.
  • בינתיים מכינים את חומרי הרוטב. מערבבים היטב בקערה את כל חומרי הרוטב על לקבלת רוטב אחיד וחלק.
  • שוטפים עלי בייבי.
  • מסדרים בקערה או בצלחת הגשה יפה את העלים.
  • מפזרים מעל העלים רוטב ומערבבים.
  • מעל העלים מניחים משמשים צלויים.
  • מטפטפים עוד מעט רוטב.
  • מפזרים מעל המשמשים גבינה כחולה מפוררת.
  • קולים במחבת ללא שמן אגוזי מלך. מפזרים מעל הסלט.
  • קולים באותה מחבת שקדים פרוסים. מפזרים מעל הסלט.
  • גורסים מעל הכל מעט פלפל שחור.
  • מגישים ושמחים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה