יום חמישי, 3 במאי 2012

ספגטי עם בייבי ארטישוק, גבינה כחולה וערק

אני אוהבת פסטה! ואיך שאני אוהבת את השילוב המנצח (לעניות דעתי) של גבינה כחולה וארטישוק! המנה הזו גורמת לי להרגיש באירופה, מנה קלה ופשוטה אבל אלגנטית וקלאסית. הכנתי אותה לגמרי במקרה אחרי שקניתי בייבי ארטישוק. כל כך התלהבתי ממנו שבישלתי אותו, קילפתי את העלים החיצוניים וחתכתי בלי שום תוכנית ובלי רעיון למנה. רק לאחר שהבייבי ארטישוק היו מבושלים ומנחים במטבח יפה על צלחת, פתאום היתה לי הארה. אני חייבת עכשיו גבינה כחולה. טימין שום ערק ופסטה היו לי במקרר (ערק במקפיא...) אז בזמן שעומר ארגן לי בזריזות גבינה כחולה מהסופר השכונתי, אני פינקתי אותנו בארוחה טעימה וכייפית. ההכנה כל כך זריזה שעד שעומר חזר עם גבינה כחולה המנה היתה מוכנה (לאחר בישול הארטישוק מדובר בהכנה של 5-10 דקות גג). כשהפסטה מונחת ברכות בשתי צלחות, פיזרתי עליה בנדיבות גבינה כחולה. כך, חלקנו עומר ואני שתי צלחות נהדרות של פסטה עדינה ואכלנו לשובע מאוד מרוצים. טעים.


פסטה עם בייבי ארטישוק, גבינה כחולה וערק
מצרכים ל-4 מנות
חבילת פסטה (250 גרם) עדיף פסטה טרייה
15 יחידות בייבי ארטישוק (ניתן להשיג בשוק בנמל בייבי ארטישוק טרי או לקנות במעדניות בייבי ארטישוק משומר מיובא נהדר) 
100 גרם גבינה כחולה
חצי כוס שמן זית
50 גרם אגוזי מלך שבורים
עלים מ-6 ענפי טימין טרי
5 שיני שום פרוסות
2 שוטים של ערק
מלח, פלפל

אופן הכנה
  • אם משתמשים בארטישוק טרי: מכניסים ארטישוק לסיר ומכסים במים. מביאים לרתיחה ומנמיחים את האש. מבשלים את הארטישוק במים עד לריכוך (כ-10 -15 דקות). מוציאים את הארטישוק מהמים ושומרים את המים.
  • מסירים את העלים העליונים של הבייבי ארטישוק. חותכים לרוחב את החלק העליון של הארטישוק (חותכים את העלים לרוחב- החלק שרחוק מהבסיס) וזורקים. מתקבל פרח מדהים וטעים שניתן לאכול את כולו. חותכים לחצי לאורכו (ראו בתמונה).
  • מבשלים פסטה על פי הוראות היצרן במים בהם בישלנו את הארטישוק (מרתיחים אותם שוב לפני שמכניסים את הפסטה). מסננים.
  • מחממים שמן זית במחבת גדולה. מוסיפים שום וטימין ומערבבים כ-10 שניות.
  • מוסיפים בייבי ארטישוק. מערבבים מספר שניות. מתבלים במלח ופלפל. מוסיפים ערק ומערבבים כ-10 שניות.
  • מוסיפים את הפסטה למחבת ומערבבים.
  • טועמים ומתקנים תיבול.
  • קולים במחבת נקייה אגוזי מלך שבורים.
  • מחלקים לצלחות ומפזרים מעל אגוזי מלך וגבינה כחולה בכמות נדיבה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה