יום חמישי, 24 במאי 2012

סמיפרדו לעצלנים: סמיפרדו שמנת ועוגיות שוקולד צי'פס ב-5 דקות!

אני מעריצה של קיצורי דרך והכנה של דברים פשוטים שלא מצריכים הזעת יתר במהלך ההכנה ויחד עם זאת מרשימים כאילו עבדתי עליהם שבועיים. לכן אני מעריצה של הסמיפרדו הזה. מדובר במתכון פלא לסמיפרדו שלא מצריך הפרדת ביצים, שלוש הקצפות שונות והתעסקות של יותר מכמה דקות. מרכיב הקסם בסמיפרדו הזה הוא חלב מרוכז ממותק (טריק שהוא "סוד גלוי" שראיתי ב-אתר האינטרנט של המגזין GOOD FOOD), פשוט מקציפים אותו יחד עם שמנת מתוקה במשך 3 דקות, ושוברים פנימה עוגיות שאוהבים. 5 דקות הכנה גג (ו-12 שעות בהקפאה יש לקחת בחשבון) , והקינוח הזה טעים טעים טעים. המרקם שמתקבל מזכיר גלידת שמנת ועוגיות, רך, נימוח עם נגיעות קרנצ'יות שעושות טוב על הלב...
סמיפרדו באיטלקית זה "חצי קפוא" ומדובר למעשה בקינוח איטלקי בעל מרקם של מעין גלידה ומיועד למי שאין  לו מכונת גלידה ורוצה להכין בבית. כמיטב המסורת של קינוחים איטלקיים הוא טעים, עדין, אלגנטי ומרשים, ושימוש בחלב ממותק מרוכז גם הופך את הכנתו לכל כך פשוטה שלא יכולות להיות טעויות בדרך. אפשר להכין את הקינוח גם אם ממש לא נשאר זמן לקינוחים (מאחר שהכנתו לוקחת פחות זמן מלצחצח שיניים) ומצד שני, מאחר ששומרים את הסמיפרדו בהקפאה במשך כשלושה שבועות, אין בעיה להכינו מראש. הקינוח הזה הוא פשוט להיט אולטימטיבי, ויש בו בהחלט רק יתרונות, אם הוא היה עושה כלים אחריו, גם הייתי מתחתנת איתו!
רגע לפני שבועות, הבאתי את המתכון הזה כי אם לא נשאר זמן או כוח להכנת קינוח הוא פשוט מדהים, אבל כדאי ומומלץ להכינו גם סתם כך ביום של חול ולשמור בהקפאה לרגע של נחת.. כי לפנינו עוד קיץ ארוך וחם ואין כמו גלידה ביתית לצנן את מצב הרוח...
הסמיפרדו אומנם קפוא אבל נמס די מהר, ולכן מרגע הוצאתו מהמקפיא יש להמתין כ-7-5 דקות ולהגיש על מנת שהוא לא יהפוך לנוזלי מדי.

סמיפרדו שמנת ושוקולד צ'יפס
מצרכים ל-7-6 יחידות סמיפרדו אישיות בתבנית מאפינס מסיליקון או לתבנית אינגליש קייק אחת
גביע שמנת מתוקה 38%
1/4 כוס חלב מרוכז ממותק
12 עוגיות שוקולד ציפס קנויות או אפויות הום מייד


גיוונים במקום עוגיות שוקולד צ'יפס: עוגיות חמאה, עוגיות לוטוס, כריות, קליק, עוגיות TIMTAM, עוגיות סנדוויץ.


אופן הכנה:
  • מקציפים בקערה שמנת מתוקה וחלב מרוכז ממותק למשך כ-3 דקות עד שמתקבל קצף יציב.
  • שוברים פנימה עוגיות שוקולד ציפס.
  • מעבירים את הבלילה לתבנית אינגליש קייק מרופדת בניילון נצמד או לתבניות מאפינס מסיליקון.
  • מכניסים להקפאה למשך כ-12 שעות.
  • מוציאים כ-5 דקות לפני ההגשה. אפשר לפורר מעל מעט עוגיות לפני ההגשה.
  • נשמר בהקפאה למשך 3 שבועות.



למי שמעוניין מעט יותר להשקיע ולהכין את העוגיות ששוברים לתוך הסימפרדו, צירפתי גם מתכון לעוגיות נפלאות, רכות ונימוחות שנמסות בפה. לאחר שהכנתי אותן, בכלל לא רציתי לשבור אותן לתוך הסמיפרדו מרוב שהן טעימות, אלא העדפתי לאכול אותן אחת אחת. הן ממש ממכרות... יום אחרי ההכנה, הקופסה נשלחה עם עומר לאחר כבוד כשי לעבודה, שאם לא כן הייתי עולה איזה 2 קילו רק בגלל הפוסט...
באינטרנט יש עשרות (אם לא יותר) של מתכוני עוגיות שוקולד צ'יפס. כאן עשיתי מיקס בין מספר מתכונים והתוצאה היתה מצויינת למי שאוהב עוגיות רכות ונימוחות. 
עוגיות שוקולד צי'פס רכות ונימוחות
מצרכים לכ-15 עוגיות גדולות או כ- 25 עוגיות קטנות
כוס קמח
100 גרם חמאה מומסת
1/2 כפית תמצית וניל
3/4 כוס סוכר לבן
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
1 ביצה
כוס נטיפי שוקולד צי'פס
גיוונים להוסיף חצי כוס של:  צימוקים קצוצים, חמוציות , אגוזי לוז שבורים, אגוזי מלך שבורים או נטיפי שוקולד צי'פס לבן.
קורט מלח


אופן הכנה:
  • מחממים תנור ל-175 מעלות.
  • ממיסים את החמאה במיקרוגל.
  • מכניסים את כל החומרים היבשים לקערה ומערבבים בכף.
  • מוסיפים חמאה, ביצה ותמצית וניל ומערבבים בכף רק עד שהחומרים מתאחדים לבצק רך.
  • מוסיפים נטיפי שוקולד צי'פס ומערבבים בכף. להיזהר מערבוב יתר.
  • מרטיבים את הידיים ויוצרים כדורים קטנים או גדולים על פי גודל העוגיות שרוצים. מניחים את הכדורים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. (העוגיות משתטחות ומתרחבות באפייה). 
  • אופים 12-15 דקות עד שהעוגיות מזהיבות בקצוות ועדיין רכות במרכז. הן מתקשות מעט בקירור אבל עדיין ממש נימוחות ופריכות, כמעט נמסות בפה. גן עדן. 
  • לאחסן בקופסה אטומה כ-4 ימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה