יום שני, 9 באפריל 2012

סלט של אהבה לאביב: סלט גזרים סגולים וצנוניות ורודות


כמה כייף שבא אביב. פריחה צבעונית יפהפיה שממלאת לי את הלב בשימחה וצובעת לי את מצב הרוח בצבעים ססגוניים. אני אוהבת את הפירות והירקות המדהימים שאפשר לקנות בתקופה הזו ועבורי, אין תענוג יותר גדול מלקפוץ לשוק בנמל תל אביב או לשוק הכרמל ביום שישי בבוקר ולקנות מלוא הסל (מה שנכנס על האופניים) פירות וירקות של חקלאיי ארצנו ומצרכים טובים להתענג עליהם בסוף השבוע.
הפעם בחרתי בירקות צבעוניים ומעניינים שכייף לא רק להסתכל ולצלם אלא יותר מכל גם לאכול.




קניתי גזרים טריים מקסימים וטעימים בצבע סגול עז וצנוניות רעננות בורוד בוהק. שידכתי להם עירית ירוקה ופיסטוקים טיבעיים טעימים. הסלט צבעוני, ססגוני וטעים ואני נהנית להגישו בליווי שמנת חמוצה מתובלת במעט צי'לי אדום או איזה גבינת פטה או בולגרית מגוררת מעל.
התיבול פשוט ועדין: מלח, פלפל שמן זית איכותי ולימון. קל פשוט ומשובח, באופן שנותן במה לירקות הטריים ומדגיש את הטעמים המיוחדים שלהם. ולמי שלא מצא גזרים סגולים אין שום בעיה להכין את הסלט מגזרים כתומים טעימים ומסורתיים וצנוניות עגולות שניתן לרכוש בכל סופר.



סלט אביבי של גזרים סגולים וצנוניות ורודות
מצרכים ל- 4-6 מנות
4 גזרים קלופים
כ-10 צנוניות שטופות
חופן פיסטוקים טיבעיים
עירית קצוצה
חופן חמוציות
מלח, פלפל
שמן זית
מיץ מחצי לימון

להגשה: שמנת חמוצה מתובלת במעט צי'לי אדום גרוס או 50 גרם פטה או בולגריות מפוררת.

אופן הכנה:

  • חותכים את הגזרים לעיגולים דקיקים.
  • חותכים את הצנוניות לעיגולים דקיקים.
  • מערבבים בקערה את הצנוניות, גזרים, פיסטוקים וחמוציות ומתבלים.
  • מפזרים מעל עירית קצוצה.
  • מגישים עם שמנת מתובלת בצי'לי או בולגרית או פטה.
  • חוגגים את בוא האביב בסלט צבעוני וטעים!



2 תגובות:

  1. חגיגה לעיניים
    אני רק חושב אילו הירקות היו כבושים...

    השבמחק
  2. ירקות צבעוניים כבושים- נשמע נהדר! בהחלט אנסה...

    השבמחק